8ヶ月前に受けた子宮頸がんテスト PAP test I took 8 months ago

なかなか、鍼灸院の新しい場所が決まりません。その日は日曜日(2月5日)、週末で気が乗らないパートナーを説得して、家族で、今まで私が、見つけたすべての候補地を回ることにしました。第三者からみて、立地場所の意見がほしかったのです。

ちょうど、車の外に出た時(こちらは冬極寒で−20度は当たり前です)に、電話がなったような気がしました。後で、メッセージを聞くと、ファミリードクターからでした。

なんでも8ヶ月も前に受けた子宮頸がんのテストで、異常が発見されたから電話が欲しいとのこと。私は、なんで8ヶ月も前のことを今更言うんだろうと思いながらも、その日は、日曜日だし、今かけ直しても誰も出ないだろうと、月曜日にクリニックに電話しました。その時は、8ヶ月も経っているんだから、そんなに大したことでは、ないだろうとそこまで気にしていませんでした。

カナダのクリニックは、電話がなかなか繋がりません。結局、メッセージだけ留守電に残しました。そして確か翌日かその日の午後、クリニックから電話が来ました。検査で異常が出たから、コルポスコピー(Colposcopy)をしなければいけないと。数ヶ月以内に専門医から電話がくるから、検査に行ってくださいと言われました。

すると翌日、専門医のアシスタントから電話が来て、キャンセルが出たから、金曜日(2月10日)病院に来るようにと言われました。私は、この時、まだ自分の置かれている立場を理解できずにいました。一刻も早く、鍼灸院の新しい場所を見つけなければと、検査後に、二件物件を見に行く予約までしていました。

 

It was on Sunday (Feb. 5). I went to visit many places for a new acupuncture clinic location, but I just could not make up my mind which one. I asked my partner to drive around the city to see each places I visited so he can help me to choose. When I got out of car (it was maybe -20 C). I heard something in my pocket but I did not pay attention. There was a message left on my phone. It was from my family doctor telling me to call her back. It was Sunday, so I waited until Monday to call her back.

Well, in Canada it is hard to get hold of somebody in a clinic. So I just left a message.

The following day, somebody from my family doctor called me to tell me that the PAP test I took 8 months ago came out abnormal so I have to have colposcopy.  Somebody will call me to make an appointment within next three months.

The following day, somebody from hospital called me for a colposcopy on Friday (Feb 10) because there was a cancellation. 

I still did not realize what was happening to me and I even made some appointments to visit commercial spaces for Friday right after my colposcopy.